Paid Social, eller betald annonsering på sociala medier, har blivit ett avgörande verktyg för företag sedan introducerade annonser på sin plattform 2007. Sedan dess har annonsering på plattformar som Instagram, LinkedIn och TikTok blivit en hörnsten inom digital marknadsföring, där företag kan skapa riktade kampanjer för att nå specifika demografier. Bygg varumärkeskännedom, engagera följare och öka konverteringar genom annonser som anpassas för olika målgrupper och plattformar.
Här går vi igenom tidigare utförd kommunikation och annonsering och levererar rekommendationer och insikter.
Omvandling av insikter till aktiviteter och tester som ska utföras samt material som ta tas fram.
Exekvering av aktiviteter och tester samt löpande optimering av medieköp.
Rapportering sker löpande i en liverapport men sammanställs även på vecko eller månadsbasis utifrån behov och önskemål.
Med hjälp av Metas kraftfulla annonseringsverktyg kan vi nå relevanta målgrupper på både Facebook och Instagram genom inställningar för bland annat intressen, beteenden och demografi. Våra certifierade experter hjälper er att optimera kampanjerna för att säkerställa maximal effekt, oavsett om målet är ökad räckvidd, högre försäljning, eller något annat. Vi använder data och insikter för att hjälpa er förstå vilka budskap som är mest relevanta och effektiva.
Med LinkedIn Ads kan vi rikta annonser baserat på detaljerad yrkesinformation som bransch, befattning och företagsstorlek. Plattformen har en publik som främst består av högutbildade och yrkesverksamma och fungerar därmed som ett utmärkt val för rekrytering, affärsmöjligheter och marknadsföring av tjänster och produkter inom B2B. Genom vår djupa förståelse av plattformens verktyg och format hjälper vi er att utforma och optimera kampanjer efter målsättning.
TikTok är kanalen där nya trender startar och där användarna ständigt söker efter autentiskt och engagerande innehåll. Genom innovativa budskap och smart ljudanvändning kan ni skapa kampanjer som inte bara syns, utan som användarna vill interagera med och dela vidare. Vi analyserar data för att kontinuerligt optimera kampanjer och hjälpa er få ut det mesta av er närvaro på TikTok.
Pinterest är plattformen där användare aktivt söker inspiration och planerar för framtida köp. Med en användarbas som främst består av kvinnor och som är intresserade av inredning, resor, mode, matlagning och livsstilsrelaterade ämnen är Pinterest en utmärkt plats för varumärken inom dessa kategorier. Användarna befinner sig ofta i en “utforskningsfas” vilket ger företag en möjlighet att synas tidigt i beslutsprocessen, när kunderna är öppna för nya idéer och produkter.